Co to są Core Web Vitals i jaki jest ich wpływ na SEO?

Tworzenie przyjaznych dla algorytmów Google stron internetowych jest kluczowe w działaniach SEO. Reklama w najbardziej popularnej wyszukiwarce na świecie to nie tylko kwestia pozycji w wynikach wyszukiwania, ale także doświadczenia użytkownika. Pozytywne wrażenia użytkowników podczas korzystania z Twojego portalu bezpośrednio wpływają na wyniki finansowe Twojego biznesu, a także wyniki w wyszukiwarce Google. Od sierpnia 2021 roku, wskaźniki internetowe znane jako Core Web Vitals będą brane pod uwagę jako jeden z wielu czynników rankingowych. Chcesz dowiedzieć się więcej o najnowszej aktualizacji Google i jej wpływie na działania SEO? Zapraszamy do lektury, odpowiemy na Twoje kluczowe pytania!

blank

Nowe wyzwania w SEO: Update Google Page Experience i jego kluczowe elementy – Core Web Vitals

Aktualizacja Google Page Experience i jej istotna część – Core Web Vitals – to działanie, którego celem jest zagwarantowanie użytkownikom pozytywnych doświadczeń podczas surfowania po stronach internetowych. Celem Google jest upewnienie się, że strony oferują wysoki poziom User Experience. Core Web Vitals stanowią nowe czynniki rankingowe, które będą miały wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dla firm, które dotychczas nie przykładały wagi do zadowolenia użytkowników, update Google Page Experience może stanowić wyzwanie. Aby uniknąć zachwiania pozycji w wynikach wyszukiwania, należy zoptymalizować stronę zgodnie z najważniejszymi aspektami Core Web Vitals.

Nie pozwól, aby nowa aktualizacja Cię zaskoczyła! Dowiedz się o funkcjach wskaźników Core Web Vitals.

Google będzie oceniać kondycję Twojego portalu na podstawie wskaźników Core Web Vitals, które odpowiadają za ranking witryny. Warto wiedzieć, że w przyszłości lista czynników rankingowych może się poszerzyć. Obecnie kluczowe wskaźniki to przede wszystkim czas ładowania strony, interaktywność witryny oraz stabilność wizualna. Algorytm Google będzie oceniać poziom zadowolenia użytkowników na Twojej stronie, a pozytywna ocena może przełożyć się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Negatywna ocena natomiast może spowodować spadek rankingowy. Dlatego ważne jest, aby zadbać o satysfakcję zarówno algorytmu Google, jak i samych użytkowników.
blank
Kluczowym wskaźnikiem dla serwisów internetowych jest szybkość ładowania strony. Core Web Vitals od Google to narzędzie, które mierzy czas potrzebny na załadowanie największego elementu na stronie (np. plik tekstowy, grafika, wideo). Idealny wynik to maksymalnie 2,5 sekundy, przeciętny to 2,5-4 sekundy, a wyniki powyżej 4 sekund uważane są za nieakceptowalne. Wpływ na czas ładowania ma np. wolny serwer, blokowanie skryptów JS i CSS, długi czas ładowania zasobów lub wolna reakcja serwera na żądania. Należy pamiętać, że elementy ładujące się poza widocznym obszarem ekranu nie wpływają na wskaźnik LCP.
Interaktywność strony internetowej jest jednym z najbardziej tajemniczych aspektów Core Web Vitals. Czynnik rankingowy nazywany FID (First Input Delay) mierzy czas potrzebny na odpowiedź strony na żądanie użytkownika, np. kliknięcie w zakładkę. Mierzona jest w milisekundach i wynik poniżej 100 ms jest uważany za dobry przez Google. Akceptowalne rezultaty z przedziału 100 ms do 300 ms wymagają jednak poprawy, a wyniki powyżej 300 ms są negatywnie oceniane.
blank
blank
Stabilność wizualna strony (CLS) jest ostatnim z trzech wskaźników internetowych, które są weryfikowane od sierpnia 2021 roku. Ocenia ona pojawianie się przesunięć elementów strony podczas jej ładowania. Według algorytmów Google, częste występowanie takich nieprawidłowości może prowadzić do niechcianych akcji użytkownika, takich jak kliknięcie w reklamę lub odtworzenie niechcianego materiału wideo. To może skutkować szybszym opuszczeniem strony przez użytkownika. CLS oceniany jest w skali od 0 do 1. Wartość poniżej 0,1 oznacza dobrą ocenę, natomiast wartość 0,1 do 0,25 lub powyżej 0,25 jest uznawana za negatywną.

Core Web Vitals i jego wpływ na pozycje w Google: analiza aktualizacji CWV w kontekście SEO

Zmiana wprowadzenia wskaźników internetowych wraz z aktualizacją Google Page Experience jest ważna, ale nie będzie rewolucyjna. Szybkość ładowania strony od kilku lat jest uważana za jeden z ważnych czynników rankingowych i aktualizacja Google Page Experience i CWV jest ukłonem w stronę użytkowników, ale nieprzestrzeganie zasad dotyczących wygodnego korzystania z witryny może okazać się nieopłacalne, zwłaszcza jeśli podejście do prowadzenia witryny jest biznesowe. Współcześni Klienci oczekują nie tylko profesjonalnych, ale również wygodnych rozwiązań.

John Mueller wyjaśnia, jak uwzględnić kluczowe wskaźniki internetowe i jak skorzystać z Search Console, aby poprawić parametry witryny.

Zwiększenie siły Core Web Vitals poprzez uwzględnienie dodatkowych wskaźników internetowych

Zastosowanie dodatkowych wskaźników internetowych może zwiększyć efektywność Core Web Vitals. Wskaźniki takie jak TTFB (Time to First Byte), FCP (First Contentful Paint), TBT (Total Blocking Time) i TTI (Time to Interaction) pozwalają uzyskać bardziej szczegółowy obraz doświadczenia użytkownika, które jest niezbędne dla osiągnięcia sukcesu w biznesie online. Służą one jako uzupełnienie lub alternatywa dla podstawowych wskaźników internetowych i pozwalają zgromadzić jeszcze bardziej precyzyjne dane na temat doświadczenia internauty.

blank

Narzędzia do pomiaru wskaźników Core Web Vitals: wybierz najlepsze rozwiązanie dla swoich potrzeb

Google uważa, że podstawowe wskaźniki CWV są kluczowe dla jakości doświadczeń internetowych. Dlatego też, firma dostarcza ważne informacje za pomocą swoich najbardziej popularnych narzędzi. Narzędzia te można podzielić na terenowe i laboratoryjne. Narzędzia terenowe zbierają rzeczywiste dane użytkowników, podczas gdy narzędzia laboratoryjne testowane są w tych samych warunkach, aby osiągnąć powtarzalne i zbliżone wyniki.

blank

Narzędzie terenowe Chrome User Experience Report jest doskonałym wyborem. Program zbiera anonimowe dane dotyczące użytkowania od prawdziwych użytkowników sieci, dając właścicielom witryn szybką ocenę skuteczności bez konieczności ręcznej analizy tych danych na swoich stronach internetowych. Poznaj popularne narzędzia terenowe.

  • Chrome User Experience Report
  • Google Search Console
  • Google PageSpeed Insights
  • web.dev
  • Rozszerzenie Web Vitals
  • Web-vitals biblioteka JavaScript

Zestawienie polecanych narzędzi laboratoryjnych:

  • Chrome DevTools
  • Lightouse
  • Google PageSpeed Insights
  • web.dev

Pomiary laboratoryjne wykonywane profesjonalnie są bardzo ważne w kontekście doświadczeń użytkownika sieci, ale nie zastępują one narzędzi terenowych. Tylko dane zebrane bezpośrednio od rzeczywistych użytkowników pozwolą uzyskać pełny obraz statystyk i ich doświadczeń na naszej stronie internetowej.

Podsumowanie:
Web Vitals i Core Web Vitals to najlepsze dostępne obecnie narzędzia do pomiaru jakości korzystania z sieci, ale nie są one doskonałe i można spodziewać się ich ulepszenia w przyszłości. Dlatego ważne jest, aby ulepszać Core Web Vitals, aby użytkownicy otrzymali lepsze wrażenia i aby nasza strona była lepiej odbierana przez wyszukiwarkę Google.

Zgłoś do naprawy zainfekowany serwis

12 + 3 =

WebDesign - Tworzenie Stron

Od 20 lat tworzymy ładne strony internetowe, sklepy, blogi, portale. Zapraszamy, oto kilka ostatnich prac.

blank

advena.co.uk

Biuro rachunkowe w Londynie

blank

naturalf.pl

Gabinet medycyny naturalnej

blank

elektrasklep.pl

Sklep ogrzewanie podłogowe

Jak wygląda kwestia gwarancji?

Wiadomo, że nie możemy zagwarantować tego, że Twoja strona już nigdy więcej nie złapie infekcji (lekarze również nie mogą gwarantować pacjentom, że już nigdy w życiu nie zachorują). Istnieje wiele przyczyn infekcji, a większość z nich dopada stronę w wyniku nieprawidłowych działań i zachowań jej właściciela.

Oferujemy jednak ponowne darmowe czyszczenie strony, w przypadku powrotu infekcji po 3-4 tygodniach.

Kontakt z nami
 

Na skróty:

  • WordPress malware
  • WordPress hacked
  • Włamanie do WordPress
  • Uszkodzona strona
  • Zawirusowana strona
  • Usuwanie wirusów
  • Usuwanie malware

Lokalizacja

Częstochowa, ul. Dekabrystów 41b

736 848 037

biuro@webandseo.pl

Reklama

Sativa